INF Infra ehitatud Pärnu uus sild sai kasutusloa ja on avapidustusteks valmis.
“Kõik on sujunud ja läinud plaanipäraselt. Sild saadi valmis lühikeses ajaaknas, elanike igapäevast elu oluliselt häirimata. Kaheaastase ehitusperioodi kestel oleme koostöös ehitajaga teinud projekti realiseerimisel 25 muudatust, mis läksid maksma ligi 900 000 eurot, et saavutada maksimaalselt kvaliteetne tulemus. Kolmkümmend aastat kestnud unistus uuest sillast on täitunud,“ rääkis projekti tellija poolt juhtinud Pärnu abilinnapea Meelis Kukk.
"Pärnu sild on üks viimaste aastakümnete keerukamaid insenertehnilisi ehitusprojekte Eestis. See on näide uuenduslikust ehitustehnoloogiast, kus sild ehitatakse esmalt kaldal ja seejärel paigaldatakse lõplikku asukohta. Selline lähenemine on keskkonnasäästlik ja võimaldab kahe kalda ühendamist oluliselt kiiremini kui traditsioonilised ehitustehnoloogiad," lausus Infortari ettevõtete gruppi kuuluv INF Infra OÜ juhatuse esimees Robert Sinikas.
Pärnu silla ehitus algas kaks aastat tagasi suvel, vaiatööd lõppesid sama aasta sügisel ja sillasammaste ehitus möödunud aasta keskel. Pärnu uue silla 140 meetri pikkune ja ligi 950 tonni kaaluv teraskaar asetati jões asuvatele jõesammastele möödunud aasta augustis. Pärnu jõe kaldal kokku pandud kaarsild transporditi iseliikuvate transportööridega sõidusilla peale, võeti konstruktsioon üle pargastele ja sõidutati silla konstruktsioon jõesammaste kohale, kus sild tungraudade abiga oma lõplikule asukohale langetati. Võrkkaarkonstruktsiooni transportimine üle Pärnu jõe kestis sentimeetri haaval neli päeva. Viimase aasta jooksul on toimunud kaarsilla tekiplaadi, pealesõitude ja muude projekti osade ehitus.
Lisaks tänavavalgustusele on sillale paigaldatud silla sambaid, kaari ja sõrestikku valgustav dekoratiivvalgustus. Silla sambaid kaunistavad Nikole Matikaineni ja tema kaaslaste joonistatud lustakad loomad, linnud ja Pärnu tuntud hooned.
Pärnu kolmas sild on nüüd Eesti pikima, 140 meetri suuruse sildeavaga sild. See võimaldab jõe laevatatavat osa kasutada takistusteta kogu laiuses. Eelnevalt olid Eesti pikima sildeavaga sillad Rannu-Jõesuu ja Ihaste sild, mõlema silla pikim sildeava on 90 meetrit. Pärnu uue silla sildeava ületab pooleteise kordselt eelnevaid pikima sildeavaga sildasid. Lisaks on Pärnu uus sild ka Baltikumi ja Soome pikim võrkkaarsild.
Silla projekteerisid ja ehitasid investeerimisettevõtte Infortari gruppi kuuluvad inseneri- ja ehitusettevõtted INF Infra OÜ ja AS EG Ehitus, kellega linnavalitsus sõlmis 26,7 miljoni euro suuruse projekteerimis- ja ehituslepingu.
Vaata meeleolukat videot, kuidas ehitajad tähistasid silla valmimist.