11. detsembri keskpäeval tõid taliujujad Reiu jõe teiselt kaldalt ajakapsli, mille Pärnu linnapea Kristel Voltenberg, Transpordiameti lääne osakonna juhataja Hannes Vaidla, Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt ja INF Infra juhatuse esimees Robert Sinikas paigaldasid sillakonstruktsiooni.
Ain Hanschmidti tähendusel kirjutatakse Sindi-Lodja silla ehitusel ajalugu ümber. „Arheoloogilistel kaevamistel on Reiu jõe suudmelt välja tulnud tõenäoliselt Eesti vanim, 7300 aasta maja. Uue silla ehitamisel kirjutame aga uut ehitusajalugu ja loome uut koostöökultuuri, kuna kasutame esmakordselt Eestis tellijat ja ehitajat enam siduvat allianss hankemudelit,“ sõnas Hanschmidt.
„Tänase ajakapsli asetamisega tähistame sillaehituse olulist verstaposti. Oleme silla maa-aluste konstruktsioonide ehitusega jõudnud maa peale ning sellega tähistame silla maapealse etapi algust. Jätkame silla sammaste ehituse ja teraskonstruktsiooni paigaldamisega. Sellele järgneb tekiplaadi ehitus. Suve teises pooles avame liikluse uuel sillal ning seejärel rekonstrueerime kõrvalasuva vana silla jalakäijatele ja kergliiklejatele,“ märkis INF Infra juhatuse esimees Robert Sinikas.
„Täna asetatud ajakapsel tähistab mitte ainult ehituse uut etappi, vaid ka uuenduslikku lähenemist taristuprojektide elluviimisele. Allianssmudel on võimaldanud varakult koondada tellija, projekteerija ja ehitaja kompetentsi, et tagada kvaliteetsem tulemus ja paremini juhitud riskid. Selline koostöö loob projektis suurema läbipaistvuse ja ühise vastutuse ning aitab kindlustada, et valmiv sild teenib piirkonda pikas perspektiivis,“ märkis Transpordiameti lääne osakonna juhataja Hannes Vaidla.
Üle Reiu jõe ulatuv uus Sindi-Lodja V-kujuliste vahesammastega teraskomposiit sild rajatakse olemasoleva raudbetoonist kaarsilla kõrvale. Uus sild on projekteeritud nii, et see ei domineeriks vana silla üle ja sillad täiendaksid teineteist.
Eestis esmakordselt kasutusel olev, uue põlvkonna hankemeetod alliansshange erineb senisest varasema kaasamise, otsuste langetamise ning riskide ja kasude jagamise poolest tellija ja ehitaja vahel.
Objekti ehitustööd on planeeritud valmis saama 2027. aastal.