„Maailmarekord on tehtud ja kevadel antud lubadus täidetud – meile teadaolevalt pole keegi varem mitte kuskil poole aastaga LNG sadamat ehitanud. Täname kõiki enam kui 200 inimest, kes kevadest tänaseni, tuulte ja tormide kiuste on töötanud hingetõmbepausideta,“ märkis Alexela Grupi juhatuse esimees Marti Hääl.
„Kevadel ehitust alustades oli meie soov luua Paldiskisse omalaadne piirkonna energiapatarei, kuid alates juunist jäi meie kanda vaid riigi tellimusel kai ehitada ning see ülesanne on tänaseks täidetud. Enne järgmiste otsuste tegemist tahame olla veendunud, et järgneva kuu jooksul gaasiseadmed kaile paigaldatakse ja gaasi vastuvõtuvõimekus 30. novembriks Paldiskisse tekib,“ lausus Infortari tegevjuht Martti Talgre.
Haalamiskai ehitus oli jagatud kolmeks: esimene ja kõige kiirem oli anda Eleringile kai põhiplatvorm gaasitoru ja elektritoitekaabli merest ülestoomiseks ja gaasitehnoloogia paigaldamiseks. Teine osa oli platvormist idapoole sirutuv nelja paaliga tiib ja kolmas peegelpildis platvormist läänepoole sirutuv nelja paaliga tiib laevaköite kinnitushaakide paigaldamiseks.
Paldiski Pakrineeme sadama haalamiskai platvormi põhimahu andsid Alexela ja Infortar Eleringile gaasitöödeks ennetähtaegselt üle juba augusti lõpus. Platvormi 200m2 laiendus valmis 15. septembril, kümme päeva enne lubatud tähtaega. Paldiski terminali haalamiskai ehituse töövõtja oli Insenerehituse AS, kelle vaiatööde partner AS BMGS, metallitöid teostas Ciest Metal OÜ, montaaźi- ja betoonitöid Rakennus Grupp OÜ ja betooni tarnis AS HC Betoon, geodeesia eest vastutas Geoplanet OÜ.